Facebook kullanımını artırmak için garip öneri: Arkadaş listelerini sıfırlamak

Mark Zuckerberg, Facebook’un Kullanıcı Etkileşimini Artırmak İçin Radikal Bir Fikir Öne Sürdü

Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in, 2022 yılında Facebook’un kullanıcı etkileşimini artırmak adına radikal bir fikir ortaya attığı ortaya çıktı. Anti tröst davası sırasında ortaya çıkan şirket içi e-postalar, Zuckerberg’in insanların arkadaş listelerini tamamen silmenin platformdaki etkileşimi artırabileceğini düşündüğünü gösteriyor.

Yardımcı editör Alex Heath, mahkeme salonunda Zuckerberg’in ifadelerini takip ederken, CEO’nun “herkesin arkadaş listesinin sıfırlanması” fikrini gündeme getirdiğini belirtti. Zuckerberg, Facebook’un kültürel öneminin giderek azaldığından duyduğu endişeyi dile getirerek, bu değişimin kullanıcıların platformu daha aktif kullanmasını sağlayabileceğini ifade etti.

Ancak, böyle bir hamlenin kullanıcı kaybına yol açabileceğini fark eden Zuckerberg, daha küçük bir ülkede test ederek kademeli bir uygulama önerdi. CEO’nun e-postalarındaki ifadeler, Instagram ve WhatsApp’ın başarılı olsa bile Facebook’un tökezlemesi halinde Meta’nın büyük bir zorluk yaşayacağını düşündüğünü gösteriyor.

Business Insider’ın haberine göre, Facebook Başkanı Tom Allison, Zuckerberg’in önerisinin uygulanabilir olup olmadığından emin olmadığını dile getirdi. Facebook arkadaşlarının Instagram’daki rolü nedeniyle böyle bir değişimin riskli olabileceğini savundu.

Zuckerberg ayrıca, profilleri bir takip modeline dönüştürmenin ne kadar zahmetli olacağını sorguladı. Pazartesi günü Federal Ticaret Komisyonu avukatının mahkemede kendisine bu fikri hatırlatması üzerine CEO, “Anladığım kadarıyla bunu asla yapmadık” şeklinde yanıt verdi.

Facebook, Popülerlik Sorununa Çözüm Arıyor

Meta’nın Facebook’un azalan popülerliği konusunda endişeli olduğu artık net bir şekilde gözlemleniyor. Zuckerberg’in arkadaş listelerini tamamen sıfırlama önerisi hayata geçmemiş olsa da, şirket haber akışlarını arkadaş odaklı hale getiren yeni bir sekme ekleyerek kullanıcı deneyimini değiştirdi.

Zuckerberg, Ocak ayında yaptığı açıklamada, şirketin 2024 yılı itibarıyla Facebook’un orijinal sosyal ağ kimliğine daha fazla odaklanacağını belirtti. Meta’nın bu değişimlerle platformun eski etkileşim seviyelerini yeniden yakalayıp yakalayamayacağı ise büyük bir merak konusu olmaya devam ediyor.

Related Posts

Akıllı gözlüklerin tekrar yükselişi; HTC Vive Eagle tanıtıldı Samsung yeni bir model tanıtacak

HTC Vive Eagle standart bir güneş gözlüğü gibi dursa da kameraya sahip. Öte yandan Samsung’un da 2026 yılında ekran bulunmayan ancak kamera yapısına sahip bir akıllı gözlük tanıtacağı söyleniyor.

Yaşam simülasyonu oyunu 2026’nın ilk yarısında PS5’te olacak

KRAFTON Inc., yaşam simülasyonu oyunu inZOI’nin PlayStation 5 sürümünün 2026’nın ilk yarısında piyasaya sürüleceğini açıkladı.

Küresel elektrikli araç satışları ocak-temmuz döneminde 10,7 milyon oldu

Dünyada ocak-temmuz döneminde satılan elektrikli araç sayısı 10,7 milyona ulaşırken, bu dönemde satışlar yıllık bazda yüzde 27 arttı.

Dark Web ABD şirketlerine tebelleş oldu

Siber dünyanın görünmeyen yüzü olarak bilinen dark web, ABD’li şirketler için giderek büyüyen bir tehdit haline geliyor. Küresel çapta siber güvenlik risklerini analiz eden bir tehdit istihbarat şirketi olan SOCRadar’ın son raporu, siber saldırıların …

Nintendo Switch 2 İnceleme

Switch oyucuları, bir süredir güncel oyun teknolojilerine yetişemeyen Switch konsolunun artık yenilenmesini istiyordu. Nintendon şimdi önemli güncellemelerle Switch 2’yi güçlü bir mobil oyun konsolu olarak piyasaya çıkardı. Peki, bakalım bu konsol oyunculara neler sunuyor? İnceledik!

Tesla Cybertruck, ikinci elde “çakıldı”

Tesla araçlarını satın alıp Instagram’dan otonom sürüş hikayeleri atarak eğlenenler yeni bir krizle karşı karşıya. Araçlarını ikinci elde satmakta zorlanıyorlar. Krizin öncüsü ise Cybertruck kamyonetleri!